Prawie każda ASO zajmująca się blacharsko-lakierniczymi naprawami bezgotówkowymi spotkała się z kwestionowaniem przez ubezpieczycieli zakresu naprawy/wartości części lub materiałów, czy ilości dni, na które udostępniono klientowi auto zastępcze itd. Skutkiem takich działań ubezpieczycieli jest niedopłata w kwocie, która jest należna serwisowi.
W zakresie rozliczeń podatkowych pojawia się wtedy poważny problem. Mianowicie wykonanie usługi i wystawienie faktury oznacza, co do zasady, konieczność wykazania przychodu podatkowego oraz uiszczenia od niego podatku dochodowego. Kiedy kontrahent nie zapłacił, w całości lub części za fakturę, to podatnik-wierzyciel miał ograniczone możliwości skorygowania swoich rozliczeń podatkowych oraz niejako „wycofania” przychodu podatkowego, którego nie otrzymał.
W związku z powyższym zapraszamy do zapoznania się opracowaniem na temat ulgi na złe długi w serwisach blacharsko-lakierniczych. Materiał został przygotowany dla ZDS przez kancelarię Martini i Wspólnicy.
Opracowanie dostępne jest w Strefie członkowskiej w zakładce Strefa edukacyjna.