Alliance of European Car Dealers and Repairers, do którego należy Związek Dealerów Samochodów wydał komunikat, w którym przedstawia wyrazy poparcia dla wprowadzenia regulacji Euro 7 w jej najnowszym brzmieniu. W opinii europejskiego sojuszu omawiane rozporządzenie stanowić będzie ważny krok w kierunku ograniczenia emisji zanieczyszczeń powietrza w Europie, a także przyniesie poprawę jakości samochodów spalinowych, a co istotne również pojazdów elektrycznych.
Komunikowane regulacje wprowadzą bardziej rygorystyczne standardy, które będą obowiązywały producentów samochodów, między innymi implementując po raz pierwszy regulacje dotyczące minimalnej trwałości akumulatorów. Dodatkowo nowa wersja rozporządzenia pozwala producentom ograniczać dostęp do danych generowanych przez pojazdy jedynie w niektórych wypadkach, przy spełnieniu rygorystycznych warunków, np. związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa oprogramowania pojazdu. W skrócie oznacza to, że naprawy z wykorzystaniem oprogramowania i generowanych danych pojazdu będą nadal możliwe.
„Euro 7 jest ambitne, ale wykonalne. Dzięki kompetencjom naszego sektora Euro 7 doprowadzi do dalszego postępu w zakresie poprawy jakości powietrza i zwiększenia zaufania klientów, w szczególności wobec pojazdów elektrycznych” – komentuje Friedrich Trosse, Sekretarz Generalny AECDR.
AECDR będący międzynarodową organizacją reprezentującą interesy blisko 60 tys. dealerów w całej Europie, postrzega przyjęcie normy Euro 7 jako krok w kierunku zrównoważonej, pro-technologicznej mobilności i zapowiada, że będzie lobbować za wdrożeniem nowej normy.