Sektor dystrybucji samochodów i usług serwisowych jako fragment polskiego przemysłu motoryzacyjnego od kilkunastu już lat jest jedną z najważniejszych gałęzi polskiej gospodarki. Obecnie autoryzowane firmy dealerskie zajmujące się dystrybucją nowych samochodów i usług serwisowych, to około 500 przedsiębiorstw rozsianych po całej Polsce, zatrudniających ponad 40 tysięcy osób. Z roku na rok ciągły awans cywilizacyjny polskiego społeczeństwa powoduje, że motoryzacja staje się jednym z najważniejszych fragmentów codziennego życia Polaków, a samochód nieodzownym elementem życia i pracy.
Jest jednak jeszcze wiele przeszkód prawnych i organizacyjnych, które hamują dynamikę rozwoju polskiej motoryzacji i jej sektora dealerskiego. Aby je pokonać przedstawiciele polskich firm dealerskich muszą mówić jednym i donośnym głosem.
W 2009 roku ponad 100 firm dealerskich powołało Związek Dealerów Samochodów jako organizację mającą pracować na rzecz przyszłości branży dystrybucji samochodów i usług serwisowych oraz całego przemysłu motoryzacyjnego jako jednego z głównych motorów rozwoju polskiej gospodarki i polskiego społeczeństwa.
Związek wypracowuje propozycje kierunków zmian prawnych mających na celu dynamiczny i harmonijny rozwój polskiej motoryzacji, ze szczególnym uwzględnieniem sektora dystrybucji samochodów i usług serwisowych, a przez to tworzenie w tym sektorze nowych miejsc pracy. Proponuje działania eliminujące zjawiska patologiczne i szkodzących temu rozwojowi oraz prace mające przynieść zmiany prawne i świadomościowe, zwiększające bezpieczeństwo na polskich drogach i podnoszące komfort ich użytkowników.