Ministerstwo Klimatu i Środowiska odpowiada na pismo branży w sprawie wstrzymania programu „Mój elektryk”

Związek Dealerów Samochodów w sierpniowych publikacjach komunikował wstrzymanie programu dopłat „Mój elektryk” w ścieżce leasingowej. W związku z brakiem jasnych informacji dotyczących przyszłości programu branża motoryzacyjna wystosowała pismo do władz, w którym przedstawiła największe obawy – dotyczące zarówno pozycji branży, ale też realizacji warunków odblokowania KPO. Swoją odpowiedź przedstawiło Ministerstwo Klimatu i…

Czytaj więcej

W listopadzie zapraszamy wszystkich naszych członków na dwa szkolenia

5 listopada zaczynamy cykl spotkań – „ESG- Raportowanie niefinansowe. Podstawowe informacje na temat nowych obowiązków dla dealerów CZ.1” Dołączenie do naszego szkolenia na temat raportowania niefinansowego ESG to krok w stronę poznania zasad i warunków, na jakich w przyszłości będą Państwo zobowiązani tworzyć raporty tego typu. Jako że obowiązek ten…

Czytaj więcej

Aktualne trendy w orzecznictwie odszkodowań AC dla serwisów

Od jakiegoś czasu dostrzec można w orzecznictwie sądów powszechnych w sprawach roszczeń serwisów naprawczych z umów Autocasco przeciwko Towarzystwom Ubezpieczeń wnikliwą analizę zapisów OWU AC. Być może spowodowane to zostało lawiną spraw przeciwko bankom o nieważne zapisy w umowach kredytowych. Skutek niewątpliwie powinien zyskać z jednej strony aprobatę serwisów blacharsko-lakierniczych,…

Czytaj więcej

Minister Infrastruktury wydał objaśnienia dotyczące zbycia pojazdu sprowadzonego przed terminem na rejestrację

Od 1 stycznia 2024 roku obowiązuje nowy przepis art. 73aa ust. 1 Prawa o ruchu drogowym. Zgodnie z tym przepisem właściciel jest obowiązany złożyć wniosek o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni (90 dni dla dealerów) od dnia nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub dopuszczenia do obrotu przez organ…

Czytaj więcej

ZDS zwraca się do polskich europosłów o rewizję norm emisji

Od następnego roku zaczną obowiązywać rygorystyczne limity emisji spalin mierzone za pomocą metody WLTP – osobówki będą musiały zmieścić się w granicach 93,6 g CO2/km, zaś bariera dla „dostawczaków” wyniesie 153,9 g CO2/km. W przypadku przekroczenia tego progu liczonego od całości sprzedanego wolumenu, producenci będą zmuszeni płacić karę w wysokości…

Czytaj więcej

Odbyło się szkolenie: Najważniejsze zmiany prawne dla rynku dealerskiego III kwartał 2024

Szkolenie zostało podzielone na dwa bloki – prawny i podatkowy. W pierwszej części skupiliśmy się na:  karach dla dealerów Iveco i KIA od UOKiK, programie dopłat do samochodów elektrycznych, przepisach o ochronie małoletnich (tzw. ustawa Kamilka), sygnalistach w firmach, sprzedaży auta sprowadzonego z zagranicy przed jego rejestracją. W drugiej części…

Czytaj więcej

ZDS zwraca się do Ministra Infrastruktury o likwidację rejestracji czasowej

Związek Dealerów Samochodów w imieniu branży dystrybutorów samochodów zwrócił się do Ministra Infrastruktury o zainicjowanie pilnych prac legislacyjnych mających na celu usunięcie z polskiego systemu prawnego instytucji rejestracji czasowej z urzędu, będącej etapem postępowania w przedmiocie rejestracji pojazdu. Obecnie taka rejestracja ma miejsce na podstawie art. 74 ust. 2 pkt…

Czytaj więcej

Ruszy program dopłat dla zero – emisyjnych pojazdów ciężarowych

Program NFOŚiGW w sprawie wsparcia zakupu zero-emisyjnych pojazdów ciężarowych został zaakceptowany przez Europejski Bank Inwestycyjny. W ostatecznej wersji projektu na dotacje do zakupu przewidziano łączną pulę funduszy na poziomie 2 miliardów złotych, przy maksymalnej jednostkowej kwocie dofinansowania wynoszącej 400tys. złotych dla pojazdów kategorii N2 i 750tys. złotych dla kategorii N3.…

Czytaj więcej