Serwis SAMAR wystąpił do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z zapytaniem, co należy rozumieć przez „auto nowe” które formalnie może uzyskać możliwość dopłaty i czy będą to auta elektryczne służące wcześniej dealerom jako demo.
W odpowiedzi NFOŚiGW wskazał, że auto nie może być wcześniej jakkolwiek zarejestrowane, czyli takie auto nie będzie kwalifikować się do wsparcia. NFOŚiGW wskazał także, jak należałoby traktować samochody, które do jazd testowych wyposażone zostały w profesjonalne tablice rejestracyjne. Zgodnie z art. 80 w pkt. 6 prawo o ruchu drogowym, na podstawie profesjonalnego dowodu rejestracyjnego starosta nie może dokonać rejestracji pojazdu, o której mowa w art. 73 PRD (rejestracja pojazdu) i art. 74 PRD (czasowa rejestracja pojazdu). Rejestracja dealerska (tzw. zielona tablica) nie jest pierwszą rejestracją pojazdu. Dokonuje jej klient po zakupie nowego pojazdu. W związku z tym wnioskodawca, chcący nabyć w ramach naszego programu samochód, który jeździł na tablicach zielonych (dealerskich), może go kupić, bo jest to pojazd nowy i nigdy nie rejestrowany, a następnie – po raz pierwszy zarejestrować w wydziale komunikacji.