Negocjacje między Radą Europejską, Parlamentem Europejskim a Komisją Europejską, czyli tzw. trilog przyniósł potwierdzenie dotychczasowych przypuszczeń dotyczących całkowitego zakazu sprzedaży samochodów o napędach konwencjonalnych w państwach członkowskich Unii Europejskiej od 2035 roku.
Pomimo tego, że opisywane porozumienie jest wstępne i wymaga dalszego zatwierdzenia przez organy unijne, to została podjęta dodatkowa decyzja o dalszym śrubowaniu norm wymierzonych w dotychczas znaną motoryzację. Za tzw. „cel pośredni” przyjęto, że do 2030 roku producenci samochodów muszą zredukować emisje pojazdów osobowych o 55%, a także dostawczych o 50% względem roku 1990.
Za zakazem całkowitego wyeliminowania pojazdów o napędach konwencjonalnych Parlament Europejski debatował już w czerwcu. Wówczas 339 posłów głosowało za, 249 przeciw i 24 wstrzymało się od głosu.