1 lutego ogłoszono zwycięzców Badania Satysfakcji Dealerów ze Współpracy z Importerami realizowanego od 13. lat przez firmy doradcze DCG Dealer Consulting i EY pod patronatem Związku Dealerów Samochodów i Polskiej Izby Motoryzacji. W badaniu wzięli udział właściciele, a także osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Swoim markom w poszczególnych kategoriach tradycyjnie wystawiali oceny w szkolnej skali od 1 do 5.
W analizie dotyczącej samochodów osobowych ocenionych zostało 26 marek. Tegoroczna średnia ocena wyniosła 3,27, będąc tym samym najniższą średnią oceną w historii badania – pomijając wynik z roku 2009, kiedy to jednak raport powstał w oparciu o ograniczoną liczbę marek. Tak niska średnia wynika w głównej mierze z niższych ocen związanych z dealerską satysfakcją z samego biznesu, zaś w mniejszym stopniu dotyczy bardziej krytycznego spojrzenia na ogólną współpracę z importerami.
Niekwestionowanym zwycięzcą tegorocznego badania zostały marki należące do grupy Toyoty. Na najwyższym stopniu podium po raz pierwszy w historii znalazła się marka Lexus z wynikiem 4,17 i awansem o 5 pozycji względem ubiegłego roku. Niewiele niżej, na 3. miejscu, uplasowała się sama Toyota, uzyskując notę 4,10 i awans o dwa „oczka”. Toyotowskie brandy rozdzielił Mercedes-Benz (+1 miejsce r/r), który otrzymał dokładnie taką samą ocenę jak w 2019 r., czyli 4,11. Na przeciwnym biegunie badania znalazły się brandy należące do grupy PSA, a marka Opel stała się pierwszą marką w całej historii badania, której ocena spadła poniżej 2.
Badanie już po raz czwarty zostało rozszerzone o część dotyczącą współpracy z importerami samochodów dostawczych do 3,5 tony. Wyniki dowodzą, że pozycja marki Mercedes-Benz póki co pozostaje niezagrożona. Marka uzyskała wynik na poziomie 4,14. Drugie miejsce zajęło Renault, uzyskując minimalnie lepszy rezultat (3,37) w samochodach dostawczych niż w osobowych. Trzecia lokata należy do Iveco, które otrzymało notę 3,28.
Więcej informacji i raport do pobrania:
https://www.miesiecznikdealer.pl/rynek/aktualnosci/lexus-zwyciezca-badania-satysfakcji-2020 .