1 kwietnia 2025 roku do biura Związku wpłynęła odpowiedź Krzysztofa Bolesty, Sekretarza Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska na pismo w sprawie przyszłości programu NaszEauto. Pierwotne pismo podpisane przez Związek Dealerów Samochodów, Polską Izbę Rozwoju Elektromobilności oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego skupiło się na braku uwzględnienia w programie odbiorców instytucjonalnych, a także zwróciło uwagę na nierealność zapisu dotyczącego wsparcia dla kupna samochodów demonstracyjnych w dofinansowaniu.
W swojej odpowiedzi Sekretarz Stanu zaznacza, że dofinansowanie jest realizowane w ramach kamienia milowego KPO – E4aG, którego celem jest wsparcie zakupu, wynajmu lub leasingu bezemisyjnych pojazdów elektrycznych kategorii M1. Forma obecnego programu argumentowana jest intensyfikacją działań na rzecz upowszechnienia elektromobilności wśród osób fizycznych. Niemniej Ministerstwo zdaje sobie sprawę z istnienia problemu, który jest sygnalizowany przez branżę, co więcej informuje że „trwają prace nad rozwiązaniami, które wiązałyby się z koniecznością rozszerzenia zakresu kamienia milowego E4aG”. W przypadku zmian warunków realizacji kamienia milowego, niezbędne będą negocjacje z Komisją Europejską, których przeprowadzenie MKiŚ planuje w ramach kolejnej rewizji KPO w okresie letnim.
W dalszej części odpowiedzi autor zapowiada ponowną analizę kwestii związanych z dofinansowaniem dla pojazdów demonstracyjnych z przebiegiem do 6 000 km, które są już zarejestrowane. Wspomniana analiza ma zostać przeprowadzona przez Ministerstwo razem z NFOŚiGW. Ministerstwo podkreśla zaangażowanie i świadomość potrzeby dalszej elektryfikacji parku pojazdów, również tych wykorzystywanych komercyjnie, w tym przez sektor transportu drogowego. Dodatkowo w odpowidzi omówione są nowe programy wsparcia dedykowane rozwojowi infrastruktury.
Na koniec Sekretarz Stanu Krzysztof Bolesta informuje o programie wsparcia zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3 z przewidzianym funduszem w kwocie 2 mld zł, który ma zostać uruchomiony jeszcze w tym roku przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.