24 listopada 2021 roku została uruchomiona witryna bezpiecznyprzeglad.pl opracowana przez Związek Dealerów Samochodów i Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów. Strona internetowa zwraca uwagę na problem niezaktualizowanego od 2004 roku rozporządzenia ustalającego ceny obowiązujące na stacjach kontroli pojazdów. Strona przedstawia to jak przez ostatnie 17 lat wzrosły koszty paliwa, ceny samochodów czy inflacja, ale nie ceny badań technicznych. Organizacje rynku motoryzacyjnego pokazują, że coraz trudniej jest prowadzić działalność w dobie kolejnych kryzysów, zwłaszcza gdy ceny usługi regulowane przez władze nie są dostosowywane do warunków gospodarczych.
Strona powstała z inicjatywy ZDS i PISKP zaalarmowanych ciągłym brakiem waloryzacji stawek na SKP. Obecna cena badania technicznego pojazdu wynosząca 99zł plus ok. 1zł opłaty ewidencyjnej jest niewystarczająca do zapewnienia rentowności przedsiębiorstwa. Kontrast przedstawiony na stronie bezpiecznyprzeglad.pl jasno pokazuje z jak dużym problemem muszą zmagać się właściciele SKP, których decyzje skutkują tym jak wygląda stan bezpieczeństwa samochodów poruszających się po krajowych drogach.
Nie ukrywamy również, że zrewidowanie kosztów przeglądu pozwoliłoby wyeliminować szarą strefę, co byłby naturalną korzyścią dla całej branży – zyskują stacje kontroli pojazdów, które posiadają zabezpieczenie finansowe, ale zyskują też warsztaty, które realizują naprawy wymagane do przejścia badania, a finalnie również uczciwi sprzedawcy samochodów oferujący sprawdzone pojazdy.” – mówi prezes Związku Dealerów Samochodów, Paweł Tuzinek.
Związek Dealerów Samochodów od lat zwraca uwagę na wciąż niepodjęty przez rządzących problem braku waloryzacji stawek SKP, określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 2004 roku. Przez 17 lat zmieniły się nie tylko warunki gospodarcze, ale przede wszystkim samochody. Coraz bardziej zaawansowane technicznie pojazdy wymagają zupełnie innego podejścia niż park aut znany w momencie ustalenia stawek, czyli w 2004 roku. Obecnie do stuprocentowo rzetelnego sprawdzenia sprawności technicznej samochodu potrzeba również wyspecjalizowanych procedur i narzędzi, których wdrożenie i amortyzacja przy obecnych cenach przestaje być rentowna.
Pozostałe organizacje rynku motoryzacyjnego zapowiedziały chęć przyłączenia się do akcji.