Związek Dealerów Samochodów wraz z pozostałymi organizacjami rynku motoryzacyjnego skierował pismo do Ministerstwa Klimatu i Środowiska oraz do Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pismo, w który po raz kolejny zostały podjęte kwestie związane z programem dofinansowania NaszEauto. Kluczowe postulaty uwzględniły objęcie dofinansowaniem samochodów dostawczych kategorii N1, uwzględnienie w programie przedsiębiorstw innych niż jednoosobowe działalności gospodarcze oraz urealnienie dopłat dla pojazdów demonstracyjnych.
Organizacje w swoim piśmie apelują o rewizję Krajowego Planu Odbudowy oraz ewentualne wykorzystanie innych źródeł finansowania, jak Społeczny Fundusz Klimatyczny, tak aby przedsiębiorcy (w tym ci korzystający z leasingu i wynajmu długoterminowego) mogli ubiegać się o dopłaty do aut elektrycznych. W piśmie zwrócono uwagę, na to że firmy flotowe odpowiadały za 80% wykorzystania środków w poprzednich programach wsparcia. Brak uwzględnienia przedsiębiorców w dofinansowaniu będzie według autorów pisma skutkował między innymi osłabieniem transformacji krajowego parku pojazdów, niepełnym wykorzystaniem funduszy programu, a także spadkiem dostępności używanych pojazdów elektrycznych.
W piśmie podniesiono także kwestię wsparcia dla pojazdów demonstracyjnych o przebiegu do 6000 km. Związek Dealerów Samochodów wskazuje, że obecne warunki programu wykluczają takie auta, powołując się na wymóg importerów dotyczący rejestrowania pojazdów demonstracyjnych w tradycyjnej formie, co z kolei wynika z metod raportowania rynku.
Pismo zostało zakończone propozycją spotkania organizacji branżowych z przedstawicielami Ministerstwa oraz NFOŚiGW celem przedyskutowania możliwości wprowadzenia postulowanych zmian. Poza Związkiem Dealerów Samochodów apel podpisali również: Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Związek Polskiego Leasingu, Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności oraz Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Przykładowy wzór pisma dostępny jest w tym miejscu.