Jak informowaliśmy, procedowany jest obecnie projekt ustawy mającej na celu uszczelnić system badań technicznych pojazdów. ZDS złożył w imieniu branży dealerów i autoryzowanych serwisów stanowisko co do projektu.
W piśmie ZDS zwrócił uwagę, że uszczelnienie systemu jest w obecnych warunkach konieczne. Z uwagi na liczne wystąpienia innych organizacji sprzeciwiających się zmianom, dużą część pisma zajęła argumentacja że nasz kraj zobowiązany jest implementować dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. i że projekt zawiera takie wdrożenie.
Związek poparł także przewidywane przez projekt wprowadzenie opłaty dodatkowej za spóźnienie się z badaniem technicznym o więcej niż 30 dni (w takiej sytuacji miałaby być pobierana opłata w podwójnej wysokości, której dodatkowa część miałaby stanowić przychód Transportowego Dozoru Technicznego). ZDS odpowiedział na argumenty przeciwników projektu, że opłata ta będzie podatkowo obciążać przedsiębiorcę prowadzącego SKP. ZDS wskazał, że z uwagi na obowiązujące przepisy podatkowe nie ma takiej możliwości. Stanowisko to zostało poparte opinią przygotowaną dla branży dealerskiej przez kancelarię podatkową Martini i Wspólnicy. ZDS zaproponował także wprowadzenie instytucji nalepek na szybę znamionujących aktualność badania technicznego oraz żeby w przypadku „złapania” pojazdu bez aktualnego badania policjant nie wystawiał pokwitowania umożliwiającego jazdę przez 7 dni (ponieważ to czyni sankcję za brak badania fikcją).
Pismo, które Związek Dealerów Samochodów skierował do Ministerstwa Infrastruktury znajduje się w załączeniu.