Wyniki XVI Badania Satysfakcji dealerów zostały podane w trakcie Kongresu Dealerów. W badaniu wzięli udział właściciele, a także osoby zarządzające stacjami dealerskimi. Swoim markom w poszczególnych kategoriach tradycyjnie wystawiali oceny w szkolnej skali od 1 do 5. Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2023 roku. Badaniem zostali objęci dealerzy samochodów osobowych, a także pojazdów dostawczych do 3,5 t.
W analizie ocenionych zostało 28 marek pod kątem trzech obszarów współpracy z importerem. Ocena samych produktów oferowanych przez importera. Ocena współpracy związana z polityką importera jako przedstawiciela producenta – w tej najważniejszej kategorii oceniano między innymi atrakcyjność umowy, dochodowość stacji czy podejście do prowadzenia biznesu. Ostatnim obszar skupiał się na ocenie importerstwa jako firmy, jej polityki rynkowej czy kultury organizacyjnej.
W tym roku samodzielnym liderem ogólnych wyników „Badania satysfakcji” zostało Volvo uzyskując wyniki 4,58. Kolejnymi najlepiej ocenianymi markami były KIA z wynikiem 4,33, Mercedes-Benz (4,21), Lexus (4,11) oraz Toyota (4,07). W kategorii dotyczącej wyników finansowych z autoryzacji podium należało do marek Mercedes-Benz (4,71), Volvo (4,64) oraz Lexus (4,40). Kategorię podejmującą ocenę dostępności pojazdów otworzyły tym razem KIA (4,21), Volvo (4,06) oraz Mercedes-Benz (3,79). Wyniki badania satysfakcji dealerów samochodów dostawczych ze współpracy z importerami były najbardziej zróżnicowane, nawet na podium gdzie znalazły się Mercedes-Benz (4,22), Toyota (3,78) oraz VW (3,44). Na tegorocznej liście importerów TOP15 zabrakło marek grup Stellantis oraz Renault, Nissan, Mitsubishi, Honda, JLR oraz Ford.
Badania Satysfakcji Dealerów zostało opracowane we współpracy firm doradczych DCG Dealer Consulting i EY pod patronatem Związku Dealerów Samochodów.
Pełne wyniki oraz raport z badania dostępne są do pobrania ze strony organizatorów.