Komisja Europejska prowadzi obecnie prace nad rozporządzeniami, które zastąpią Rozporządzenie Komisji (UE) 330/2010 oraz Rozporządzenie Komisji (UE) 461/2010, czyli tak zwane rozporządzenia o wyłączeniach blokowych w motoryzacji. Rozporządzenia te kompleksowo regulują m.in. rynek sprzedaży pojazdów samochodowych i usług serwisowych w Unii Europejskiej.
Rozporządzenia te kończą swoje obowiązywanie odpowiednio w 2022 roku i 2023 roku. Przeświadczenie branży autoryzowanych dealerów jest takie, że czeka nas w najlepszym wypadku powtórzenie uwarunkowań z obecnych rozporządzeń.
W związku z tym Związek zwrócił się do Rzecznika MSP o podjęcie działań w celu zmiany obowiązujących w Polsce przepisów tak, aby bardziej chronić interesy dealerów samochodów. W ocenie Związku w szczególności powinno to nastąpić poprzez wprowadzenie do polskiego porządku prawnego wzorem rozwiązań austriackich, krajowej ustawy w sprawie ochrony autoryzowanych dystrybutorów pojazdów samochodowych w stosunkach z dostawcami i producentami tych pojazdów, chroniącej interesy polskich MSP wobec koncernów motoryzacyjnych, którą to Związek skierował do Rzecznika i która stanowi propozycję rozwiązań chroniących polskich dealerów samochodów.
Pismo przesyłamy w załączeniu.