31 stycznia 2025 roku najważniejsze organizacje branży motoryzacyjnej w składzie Związek Dealerów Samochodów, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polska Izba Rozwoju Elektromobilności wystosowały pismo skierowane do Minister Klimatu i Środowiska, Pauliny Henning-Kloski, w którym zwracają się z apelem o rewizję programu NaszEauto. Głównym postulatem autorów pisma jest poszerzenie programu o komponenty dedykowane pojazdom kategorii N1 oraz także innym przedsiębiorcom niż jednoosobowe działalności gospodarcze.
W swoim piśmie organizacje branży zauważają istotny wpływ wsparcia elektromobilności, jakie dotychczas zostało przeprowadzone ze strony władz, jednocześnie podkreślając skutki, które będzie niosło dalsze utrzymanie wyłączenia z programu odbiorców instytucjonalnych. Autorzy podkreślają, że już teraz w Polsce pojazdy bateryjne odznaczają się udziałem w rynku na poziomie 3% przy średniej europejskiej 13,6%.
Autorzy pisma zwrócili również uwagę na mylny zapis programu dotyczący możliwości uzyskania dofinansowania na samochody demonstracyjne. Obecnie jest wiadomym, że na samochody demonstracyjne z przebiegiem do 6tys. km będzie można uzyskać wsparcie jedynie pod warunkiem, że pojazdy te nie były nigdy zarejestrowane. Pojazdy demonstracyjne spełniające te warunki wirtualnie nie występują na rynku, ze względu na polityki importerów.
Pełna treść pisma znajduje się w Strefie Członkowskiej.