Spowolnienie gospodarcze wywołane lockdownem i epidemią potrwa jeszcze przez najbliższe miesiące i będzie zmuszać dealerskie serwisy blacharsko-lakiernicze do poszukiwania nowych źródeł pieniędzy. Jednym z takich źródeł, przez szereg lat przez wielu dealerów odpuszczanym, są spory z ubezpieczycielami na gruncie likwidacji szkód komunikacyjnych. Jak zgodnie twierdzą przedstawiciele warsztatów którzy składają do sądów pozwy przeciwko ubezpieczycielom działanie to jest koniec końców opłacalne, trzeba „tylko” zacząć to robić. Jedną z podstaw sukcesu jest prawidłowo stworzona dokumentacja jeszcze na gruncie likwidacji szkody w samym serwisie.
Dlatego też przygotowaliśmy specjalne bezpłatne szkolenie, które dotyczy dokumentów na podstawie których warsztat w ogóle może w spór z ubezpieczycielem wejść – cesji lub upoważnienia do odbioru odszkodowania. Szkolenie dedykowane jest serwisom blacharsko-lakierniczym (zarówno autoryzowanym jak i niezależnym) oraz wypożyczalniom pojazdów.
Współorganizatorami szkolenia są Stowarzyszenie Prawników Rynku Motoryzacyjnego, Polska Izba Motoryzacji. Autorem merytorycznym szkolenia jest TURCZA Kancelaria Radców Prawnych.
W webinarze zostały omówione następujące zagadnienia:
- Likwidacja bezgotówkowa i spory z ubezpieczycielem – dlaczego to się opłaca?
- Różnica między cesją wierzytelności a przekazem wierzytelności,
- Upoważnienie do odbioru odszkodowania (rozliczenie bezgotówkowe) jako przekaz wierzytelności,
- Dla jakich serwisów korzystniejsze jest robienie cesji, a dla których podpisywanie oświadczeń o rozliczeniu bezgotówkowym;
- Optymalny moment na podpisanie dokumentów cesji i przekazu oraz optymalny moment na wykorzystanie tych dokumentów,
- Ograniczenia wynikające z cesji i upoważnienia do odbioru odszkodowania,
- Planowane zmiany w prawie mające wpływ na dopuszczalność zawierania umów cesji.
W trakcie webinaru omówione zostały zabezpieczenia ryzyka związane z pokryciem kosztów naprawy pojazdów i innych usług powypadkowych w sprawach odszkodowawczych w postępowaniu likwidacyjnym i sądowym. Celem webinaru jest ułatwienie windykacji należności za wykonane usługi.
Szkolenie odbyło się na żywo 9 czerwca 2020.
Webinar można obejrzeć pod tym linkiem .