Związek Dealerów Samochodów wraz z autoDNA opublikował kolejną, trzecią w tym roku, edycję raportu „Serwis w ASO – Ranking zmiany cen samochodów używanych”. Dzięki badaniu rynku ofert pojazdów używanych, autorzy wybrali ponad 150 konfiguracji marek, modeli i roczników samochodów, które odnotowały najwyższy wskaźnik opłacalności serwisu w autoryzowanych stacjach obsługi. Najnowszy raport przedstawia zaktualizowaną listę pojazdów oraz opis badania i wnioski.
Raport bazuje na ofertach zamieszczanych na krajowych portalach ogłoszeniowych. Najnowsza edycja raportu, publikowanego już od kilku lat, skupia się na pojazdach serwisowanych w ASO, które wykazały najwyższy wskaźnik wzrostu wartości względem pojazdów obsługiwanych przez serwisy nieautoryzowane.
„Jest to kolejne wydanie naszego raportu, w którym skupiamy się na modelach osiągających najwyższe wskaźniki opłacalności serwisu „u dealera”. Po raz kolejny widzimy, że serwis w ASO to nie tylko sprawdzone warunki napraw oraz gwarancja jakości, ale też wymierne korzyści przy odsprzedaży auta. Wzrost rzędu parunastu procent jaki średnio osiągają prezentowane przez nas konfiguracje modeli i roczników, może oznaczać zysk na poziomie nawet dziesiątek tysięcy złotych przy sprzedaży używanego samochodu” – komentuje Paweł Tuzinek, prezes Związku Dealerów Samochodów.
Pojazdy uwzględnione w raporcie cechowały się najwyższym wzrostem wartości rezydualnej na rynku w przypadku prowadzenia obsługi w autoryzowanym serwisie. Zostały zatem przedstawione jedynie konfiguracje modeli i roczników, które dzięki serwisowi w ASO osiągnęły minimum 10% wyższe ceny ofertowe w porównaniu z modelami, które korzystały z serwisów niezależnych. Badanie objęło zakresem modele dostępne na rynku wtórnym, produkowane od 2010 roku, których ogłoszenia były publikowane w drugim i trzecim kwartale 2025 roku.
Wyniki badania potwierdzają dotychczas obserwowany trend: właściciele samochodów serwisowanych w ASO mogą liczyć na większy zysk przy odsprzedaży swojego pojazdu. Uśredniony wzrost dla wszystkich uwzględnionych marek to 13,56%. Taki wzrost wskaźnika w praktyce może oznaczać zysk przy sprzedaży przekładający się nawet na dziesiątki tysięcy złotych w przypadku najnowszych pojazdów.
Najwyższy wzrost wartości w rankingu marek osiągnął Land Rover z wynikiem równym 16,74%. Zaraz za nim uplasowały się marki Subaru (15,77%) oraz Mazda (14,57%). Markomodelem z największą różnicą wartości okazał się Opel Combo z 2010 roku, w przypadku którego wzrost wyniósł 28,77%. Najliczniejszymi grupami rocznikowymi z najwyższym średnim wzrostem cen były te przypadające na 2010 r. (14,15%) i 2023 r. (13,28%).

Serwis w ASO – Ranking zmiany cen samochodów używanych III/2025
Wyślij link na adres:
















