Skala tegorocznej powodzi zaskoczyła wszystkich. Obecny nad Europą Środkową niż genueński spowodował gigantyczne opady w południowej części Polski, w województwach dolnośląskim, opolskim i śląskim. Od 12 września w bardzo krótkim czasie na każdy metr kwadratowy spadały hektolitry wody. Nie wszędzie infrastruktura przeciwpowodziowa dała radę wytrzymać ten napór. Wobec tragedii tysięcy ludzi polscy dealerzy ruszyli na pomoc.
Już od pierwszych dni gwałtownej powodzi firmy zrzeszone w ZDS organizowały pomoc dla najbardziej potrzebujących – udostępniając samochody, realizując własne akcje pomocy, dołączając do już organizowanych oraz wspierając materialnie poszkodowanych.
Wrocławski oddział Transit Centrum PGD udostępnił własne samochody demonstracyjne wolontariuszom zaangażowanym w pomoc na południu Polski.
Grupa Gezet nie tylko przeprowadziła zbiórkę wśród swoich pracowników, ale także przekazała sprzęt, który ułatwi porządkowanie zalanych terenów w Głuchołazach w ramach akcji pod patronatem Prezydenta Gorzowa Wielkopolskiego Pana Jacka Wójcickiego.
Nasz salon samochodowy z dumą dołączył do lokalnej zbiórki dla powodzian, organizowanej przez społeczność Dawidy. Dzięki zaangażowaniu wielu osób, udało się zebrać niezbędną pomoc w postaci żywności, środków czystości, łopat, szczotek oraz innych materiałów, które pomogą osobom dotkniętym przez powódź. Jesteśmy ogromnie wdzięczni wszystkim, którzy wsparli tę inicjatywę i przyczynili się do niesienia pomocy potrzebującym w tym trudnym czasie. Razem możemy zdziałać wiele! – informuje podwarszawski salon Dixi-Car
Grupa Bednarek nie zapomniała również o najbardziej bezbronnych w trakcie katastrofy, czyli zwierzętach. Przedstawiciele dealerstwa zebrali ogromną ilość żywności, wody, produktów higienicznych, środków czystości, koców oraz karmy dla zwierząt i legowisk, które trafiły między innymi do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Nysie oraz Schronisko Dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej.
Autorud Stalowa Wola dodaje – Podczas narady z Zarządem Autorud nasz Prezes Stanisław Sobiło wspomniał o informacjach medialnych dotyczących stanu zagrożenia powodzią oraz samej powodzi na południu Polski. Popatrzyliśmy chwile wszyscy po sobie i od razu wiedzieliśmy, że nie możemy tak siedzieć bezczynnie. To była chwila , impuls zaraz ktoś napisał maila do wszystkich naszych pracowników z salonów Volkswagena, Audi, Skody, Seata i Cupry w Kielcach i Stalowej Woli (VW). Odzew wśród całej załogi Grupy Autorud Stalowa Wola był niesamowity; ciągu 2-3 dni za zebrane pieniążki udało nam się kupić blisko 2 tony artykułów z pomocą dla poszkodowanych. Dużym wyzwaniem było zdobycie większej ilości szczotek tzw. “ulicówek” niezbędnych do usuwania szlamu z zalanych ulic i domów ale udało się to również dzięki pomocy naszych klientów, którzy prowadzą różnego rodzaju działalności gospodarcze.
Przedstawiciele Neptis S.A. zorganizowali transport pomocowy dla rodzin z Wojcieszyc – regionu szczególnie dotkliwie zniszczonego powodziami. W 48 godzin zespół zgromadził wszystkie potrzebne rzeczy, które trafiły do potrzebujących.
Mercedes-Benz Mojsiuk zorganizowała zbiórkę, podczas której udało się zgromadzić komplet artykułów sanitarnych, medyczny oraz wszystkich pozostałych, niezbędnych zarówno przy niesieniu pomocy ofiarom powodzi, jak również wsparciu w sprzątaniu miejsc dotkniętych kataklizmem.
Dziękujemy wszystkim, również tym niewymienionym w naszym komunikacie, za tak sprawną organizację i bezinteresowne niesienie pomocy!