Na Kongresie Dealerów we wrześniu tradycyjnie opublikowano wyniki Niezależnego Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych (18. edycja), zrealizowanego przez DCG Dealer Consulting. ZDS był patronem badania. Jego nadrzędnym celem jest systematyczne podnoszenie jakości relacji i warunków współpracy pomiędzy importerami a dealerami w Polsce.
Badanie opierało się na metodologii anonimowej ankiety, składającej się z 81 pytań, którą przeprowadzono w okresie od połowy lipca do końca sierpnia 2025 roku. Respondentami byli właściciele oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie stacjami dealerskimi w Polsce, a badaniem objęto 30 marek. W tegorocznej edycji zebrano 423 ankiety.
W klasyfikacji generalnej marką, która po raz kolejny zdobyła uznanie dealerów, jest Volvo, zwyciężając po raz ósmy, a czwarty z rzędu, z wynikiem 4,45. Na drugim miejscu podium, tradycyjnie w gronie najwyżej ocenianych, znalazła się Toyota z oceną 4,18. Największy awans w czołówce odnotowała natomiast marka KGM (dawny SsangYong), która z wynikiem 3,97 zamknęła pierwszą trójkę. Ogólny poziom satysfakcji dealerów nieznacznie wzrósł, ze średnią oceną na poziomie 3,24. Warto podkreślić, że najbardziej zauważalną zmianą tegorocznej edycji jest poprawa ocen marek zamykających zestawienie, co doprowadziło do zmniejszenia różnicy między najlepiej a najgorzej ocenianym brandem z 2,76 do 1,85. Świadczy to o ogólnym podniesieniu progu satysfakcji w całej branży.
Wszystkich zainteresowanych szczegółową analizą metodologii, podziałem na 21 badanych kategorii oraz kompleksowymi wynikami zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią dokumentu w tym miejscu.