Kręcenie liczników

Broszura dotycząca problemu kręcenia liczników Kręcenie liczników stanowi plagę na rynku motoryzacyjnym. Szacuję się, że ponad 60% używanych pojazdów oferowanych w Polsce do sprzedaży może mieć cofnięte wskazanie drogomierza. W celu walki z tym procederem oraz zwiększania świadomości kupujących powstała powyższa broszura przygotowana przez ekspertów z kancelarii Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, we współpracy z…

Prawo konsumenckie

Quasi-przedsiębiorcy oraz rekomendacje dla rynku dealerskiego i leasingowego – ZDS Krotoski 1 stycznia 2021 roku pojawiła się nowa kategoria kupujących. Są to tzw. quasi-przedsiębiorcy, którzy zyskali uprawnienia wynikające z Kodeksu cywilnego i innych przepisów szczególnych, które przysługiwały do tej pory tylko konsumentom. Zmiany są istotne również dla branży motoryzacyjnej. Do tej pory kupujący przedsiębiorca będący…

Pracownicy i umowy

01.12.2022r. Prezentacja ze szkolenia „Problematyczne dodatkowe umowy pracowników w branży dealerskiej” 30 listopada 2022 roku odbyło się szkolenie prowadzone przez mecenas Annę Kamińską z kancelarii Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy oraz prezesa ZDS, Pawła Tuzinka. Szkolenie skupiło się na dodatkowych umowach pracowników z branży dealerskiej oraz poszczególnych zagadnieniach, które z nich wynikają, czyli między innymi…

Importerskie wrzutki materiałów marketingowych

Opinia prawna – wrzutki importerskie Opinia prawna, która powinna stanowić załącznik pisma do importera. Projekt pisma dla dealerów Projekt pisma dla dealerów z odmową przyjęcia materiałów marketingowych. Rekomendacja dla dealerów Wyjaśnienie zasad postępowania w przypadku problemów z “wrzutkami” materiałów reklamowych.

Rekomendacje dla działu F&I

Systemy monitoringu sprzedaży produktów finansowych Celem tego dokumentu/poradnika jest przybliżenie zagadnień związanych z zarządzaniem działem sprzedaży produktów finansowych (F&I) w szczególności w zakresie stosowania zarządzania wskaźnikowego. Dodatkowo w dokumencie tym znajdziemy przykładowe systemy monitoringu i analizy wyników sprzedaży dla każdego typu dealerstwa oraz gotowe dwa przykłady raportów. Raportów umożliwiających zobrazowanie rzeczywistych wyników sprzedaży produktów finansowych.…

Dokumenty w stosunkach z klientami

Umowa zamówienia pojazdu Powyższa umowa to umowa przedwstępna, w której klient składa zamówienie na pojazd i zobowiązuje się go kupić od dealera kiedy będzie on już dostępny “na placu”. Jako zabezpieczenie dla dealera umowa przewiduje zadatek, który w przypadku zakupu pojazdu przez klienta jest zaliczany na poczet ceny, a w przypadku niewywiązania się z obowiązku…

Podatki

Ładowanie pojazdów a podatek VAT – dostawa towaru czy świadczenie usługi? Powyższy opracowanie przedstawia problem fakturowania procesu ładowania pojazdów energią elektryczną. W materiale znajdują się informacje odnośnie regulacji prawnych dotyczących zagadnienia. Opisane zostały także przykładowe interpretacje indywidualne wydane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, dotyczące omawianej kwestii oraz działania jakie może podjąć podatnik w przypadku uzyskania…

Ochrona danych osobowych (RODO)

Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych Ewidencja ta jest prowadzona w formie listy osób, która powinna być zdeponowana u Administratora Bezpieczeństwa Informacji lub w przypadku jego braku, powinna znajdować się u osób odpowiedzialnych za zarząd firmą. W ewidencji tej powinny znaleźć się wszystkie osoby mające styczność z danymi osobowymi klientów – w szczególności osoby…

Ochrona środowiska

Obowiązki sprawozdawczo-finansowe dealera 2019 Manual składa się z części odpowiadających poszczególnym wybranym blokom środowiskowym z zestawieniem obowiązków i terminów realizacji i są to: Obowiązki rejestrowe (rejestr BDO z ustawy o odpadach) Obowiązki produktowe – związane z wprowadzeniem na terytorium kraju produktów takich jak opony, oleje i smary Obowiązki produktowe dotyczące baterii i akumulatorów Obowiązki w…