Od początku lipca Związek Dealerów Samochodów prowadzi działania mające na celu zmianę stanowiska PZU S.A. oraz PZU Pomoc S.A. w sprawie „optymalizacji” kosztów naprawy polegającej na rozliczaniu szkód według warunków finansowych obowiązujących w zakładach tzw. sieci preferowanej.
W dniu 7 lipca 2021 roku ZDS wystosował do obu spółek wezwanie do zaprzestania działań niezgodnych z prawem, do których załączona została opinia prawna przygotowana w tym zakresie. Do biura Związku wpłynęły również odpowiedzi z obu spółek na wezwanie. Opinia oraz obydwie odpowiedzi znajdują się w Strefie Członkowskiej.
ZDS kontynuuje działania w sprawie. W dniu 3 sierpnia 2021 roku Związek wystosował pismo do przedstawicieli branży wynajmu i leasingu z pytaniem dotyczącym tego jaką postawę przyjmą przedsiębiorstwa sektora w kwestii nowego modelu rozliczania kosztów.
Stanowisko PZU dotyka sektor leasingów i wynajmu ze względu na preferowaną przez branżę formę serwisowania pojazdów. Przedsiębiorstwa sektora najczęściej w umowach z klientami zamieszczają zapis dotyczący wymogu serwisowania pojazdów w ASO. Wysłaliśmy zatem pismo do działających na polskim rynku firm leasingujących i wynajmujących pojazdy oraz do ich organizacji – Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów i Związku Polskiego Leasingu z pytaniem czy i w jaki sposób przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży mają zamiar egzekwować zobowiązanie do przeprowadzania serwisów w ASO w nowopowstałych warunkach. Jednocześnie zwróciliśmy się z pytaniem o to czy branża wynajmu i leasingów podjęła jakąkolwiek reakcję wobec działań PZU wymierzonych w ich firmy.
Analogiczne pismo przedstawiamy importerom zwracając się z pytaniem o to czy jako główni dostawcy części do autoryzowanych serwisów zamierzają podjąć działania w sprawie praktyki PZU, która już w tym momencie stwarza realne zagrożenie dla ich interesów.
Pisma wysłane do przedstawicieli branży znajdują się w Strefie Członkowskiej.