Rada Unii Europejskiej przyjęła w poniedziałek 25 września 2023 roku stanowisko negocjacyjne wobec projektu rozporządzenia dotyczącego normy spalania Euro7. W porównaniu z rygorystyczną propozycją Komisji Europejskiej jest ono dużo łagodniejsze.
Według tego stanowiska utrzymane zostaną istniejące warunki badania Euro6, dopuszczalne wartości emisji dla samochodów osobowych i dostawczych zostaną niezmienione. W przypadku autobusów i ciężkich pojazdów użytkowych dopuszczalne wartości emisji będą niższe i nieznacznie dostosowane warunki testowe w porównaniu do Euro 6/VI.
Z dokumentem przygotowanym przez AECDR (Alliance of European Car Dealers and Repairers), którego członkiem jest także ZDS, zawierającym stanowisko europejskiej branży dealerskiej dotyczący powyższych zagadnień można zapoznać się tutaj. AECDR regularnie współpracuje z posłami do PE, urzędnikami WE i innymi zainteresowanymi stronami. Ta współpraca umożliwi wszystkim członkom AECDR zwiększenie strategii w oparciu o skoordynowane działania i cele z korzyścią dla dealerów samochodowych i warsztatów samochodowych w Europie.