Zawieranie dodatkowych umów pomiędzy pracownikami dealerstw a firmami oferującymi np. finansowanie lub inne usługi jest praktyką powszechną na rynku dealerskim. Od kilku lat powoduje to jednak serie postępowań kontrolnych i spraw sądowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, który powołując się na na przepisy i uchwałę Sądu Najwyższego z dnia 2 września 2009 roku z automatu wydaje decyzje uznające, że to dealer (jako pracodawca) jest zobowiązany do odprowadzenia składek od takich umów.
Na ten bardzo ważny dla dealerów temat przygotowaliśmy specjalne bezpłatne szkolenie webinarowe, które odbędzie się 30 listopada 2022 roku o godzinie 10, a które poprowadzi mecenas Anna Kamińska z Szuszczyński Kamińska Kancelaria Prawa Pracy.
Agenda szkolenia:
- umowa o pracę a umowa cywilnoprawna – dlaczego musimy znać różnicę?
- umowa zlecenia obok umowy o pracę (obie u nas) – co na to ZUS?
- umowa zlecenia obok umowy o pracę (obie u nas) – „ukryte” nadgodziny?
- umowa o pracę u nas i zlecenie w innej firmie – kiedy wpadniemy w pętle ZUS-owską?
- pracodawca jako rzeczywisty beneficjent – kiedy zlecenie jest wykonywane „na rzecz pracodawcy”?
- sprawy z branży motoryzacyjnej – czy nasz pracownik-sprzedawca może oferować leasingi na zleceniu?
- Q&A
Czas trwania: około 90 minut.
Udział jest bezpłatny