W mijającym tygodniu obydwie organizacje otrzymały oficjalne pisma ze strony władz Gliwic, Bydgoszczy i Rzeszowa. Autorzy odpowiedzi przedstawili w swoich odpowiedziach dotychczasowe działania miast na rzecz poprawy jakości powietrza oraz ochrony środowiska naturalnego. Określone zostały również stanowiska poszczególnych miejscowości wobec apelu wystosowanego przez Związek Dealerów Samochodów oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Obydwie organizacje rynku motoryzacyjnego wspólnie zaproponowały władzom 25 największych miast w Polsce zrównoważone wprowadzanie SCT. Uwzględniając specyfikę polskiego parku samochodowego ZDS wraz z PZPM zasugerowały etapowe ograniczania wjazdu do SCT najstarszych pojazdów (odpowiedzialnych za większość emisji komunikacyjnych) rozłożone w czasie pozwalającym na dostosowanie społeczeństwa do nowych warunków.
Władze Rzeszowa wyraziły entuzjastyczne stanowisko, pozwalające spodziewać się wdrożenia SCT w modelu zaproponowanym przez ZDS i PZPM. Odpowiedź udzielona przez zastępcę prezydenta Bydgoszczy skupiła się na określeniu dotychczas podejmowanych działań związanych z usprawnieniem miejskiej infrastruktury komunikacyjnej w kontekście dbałości o środowisko, jednak nie zostało określone jasne stanowisko wobec ewentualnego wdrożenia SCT. Gliwice jako dotychczas jedyne miasto udzieliło odpowiedzi otwarcie negującej potrzebę wprowadzenia ograniczeń w ruchu najbardziej emisyjnych pojazdów.
Odpowiedzi wszystkich trzech miast znajdują się poniżej.