Od 2 marca portal ogłoszeniowy OTOMOTO wprowadził obowiązek podawania numeru VIN przy ogłoszeniach pojazdów używanych. Jest to realizacja ogłoszonego kilka miesięcy temu programu mającego na celu zwiększenia przejrzystości rynku sprzedaży samochodów używanych w Polsce. W ogłoszonym wtedy przez OTOMOTO raporcie „Polacy nie chcą już czekać. Pragną natychmiastowej transparentności”, przygotowanym przez firmę badawczą Kantar Polska, aż 76 procent ankietowanych stwierdziło, że wprowadzenie numeru VIN do ogłoszenia podniosłoby atrakcyjność takiego ogłoszenia i poziom zaufania wobec sprzedającego.
Nowe zasady wprowadzone w tym tygodniu przez OTOMOTO spowodują najprawdopodobniej, że większość liczących się portali ogłoszeniowych pójdzie taką samą drogą.
Z satysfakcją chcielibyśmy przypomnieć, że postulat obowiązkowego podawania numeru VIN w ogłoszeniach jest jednym z wiodących postulatów ZDS i Forum Rynku Samochodów Używanych w realizowanej od maja ubiegłego roku akcji “Sprawdzony-Niekręcony”. Zgodnie z ustaleniami z organizatorami i partnerami akcji, kolejnym ruchem będzie zgłoszenie przez ZDS i FRSU propozycji zmian legislacyjnych mających na celu wprowadzenie wymaganego prawem obowiązku podawania nr VIN w ogłoszeniach aut używanych. Zespół prawny ZDS przygotował już treść projektu. Zostanie on przesłany jako propozycja legislacyjna do odpowiednich komisji sejmowych w najbliższych tygodniach.