„Niezależne badanie satysfakcji dealerów samochodowych” to cykliczny projekt realizowany od kilkunastu lat przez firmę DCG Dealer Consulting pod patronatem Związku Dealerów Samochodów. Jego celem jest poprawa relacji i warunków współpracy między dealerami a importerami. Badanie kierowane jest do właścicieli i osób zarządzających stacjami dealerskimi w Polsce i obejmuje wszystkie kluczowe aspekty relacji między dealerami a importerami, które bezpośrednio wpływają na poziom satysfakcji dealerów z prowadzenia biznesu.
Tegoroczną edycję Badania Satysfakcji Dealerów wygrało Volvo, które dokonało tego już trzeci raz z rzędu. Ubiegłoroczny triumfator kolejny raz uzyskał rekordowy wynik, choć jego przewaga nad rywalami stopniała za sprawą „odrodzenia” Lexusa i Toyoty.
Średnia ocen uzyskanych przez lidera, 4,62 pkt., oznacza pobicie dotychczasowego rekordu, który… również należał do Volvo. Rok 2024 to także imponujące wzrosty w Lexusie i Toyocie (kolejno o 0,29 i 0,32 pkt), które uzyskały niemal identyczny wynik ogólny (4,39-4,40). Rezultat, który w ubiegłych latach niejednokrotnie wystarczyłby do końcowego triumfu, tym razem pozwolił jedynie skrócić o połowę dystans do lidera.
Ogólnobranżowa ocena markowych centrali jest jednak dużo niższa od średniej w ostatnich kilkunastu latach. Wynosi ona 3,22 pkt., co jest rezultatem marginalnie lepszym od ubiegłorocznego. Potwierdza to stabilizację znacznie poniżej średniej sprzed pandemii, a nawet lat 2020-2021. Poza podium „czwórkę” z przodu uzyskało jedynie Subaru. Duże spadki zanotowały Kia, Mercedes oraz Mazda, czyli marki, które w przeszłości regularnie meldowały się na podium. W efekcie japońskiego producenta wyprzedziły zarówno SsangYong, jak i Audi. Obie marki awansowały o dwa „oczka”, zajmując kolejno 7. i 8. miejsce, do czego wystarczyło utrzymanie liczb z zeszłego roku. TOP10 uzupełniła Skoda, ustalając próg wejścia do czołówki na poziomie 3,63 pkt. Serdeczne podziękowania dla wszystkich dealerów oraz importerów zaangażowanych w realizację badania. To dzięki Waszemu zaangażowaniu możliwe było stworzenie tego rzetelnego i wartościowego opracowania.
Szczegółowe wyniki badania w Strefie Członkowskiej.