15 grudnia 2022 r., od godz. 10:00 zapraszamy na webinar prawny zorganizowany przez Związek Dealerów Samochodów wraz z Kancelarią M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni.
Tematem szkolenia będą obowiązujące od 1 stycznia 2023 roku bardzo ważne dla dealerów nowe regulacje w zakresie rękojmi i gwarancji oraz sprzedaży pojazdów i usług serwisowych dla konsumentów i przedsiębiorców. W szkoleniu omówione zostaną ponadto nowa definicja wady rzeczy oraz nowe zasady rozpatrywania reklamacji klientów. Data 1 stycznia 2023 roku to także nowe regulacje w zakresie usług cyfrowych, co także dotyczy rynku sprzedaży samochodów.
Szkolenie będzie podzielone na trzy bloki prawne po 45 minut, z przerwami 10 minutowymi. Po szkoleniu będzie można zadawać pytania w ramach sesji Q&A.
Agenda szkolenia:
- definicje przedsiębiorcy, konsumenta, obrotu gospodarczego oraz konsumenckiego
- dotychczasowa odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi i gwarancji a zmiany w przepisach od 1 stycznia 2023 roku
- nowa definicja wady rzeczy
- zasady sprzedaży pojazdów używanych
- umowne modyfikacje odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową
- procedura reklamacyjna – nowe uprawnienia kupującego, terminy odpowiedzi na reklamację, nowe terminy przedawnienia roszczeń, hierarchia środków ochrony konsumenta
- sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa oraz sprzedaż na odległość
- implementacja dyrektywy cyfrowej oraz towarowej
- dyrektywa „Omnibus”
- sesja Q&A
SPOTKANIE ODBĘDZIE SIĘ W FORMULE ON-LINE
DATA: 15 GRUDNIA 2022 ROKU
GODZINA: 10:00-13.00
Koszt szkolenia: 599 zł + VAT
Szkolenie jest bezpłatne dla firm członkowskich Związku Dealerów Samochodów.
Szkolenie poprowadzi:
Małgorzata Miller
radca prawny
Ekspert w branży motoryzacyjnej. Członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego. Tworzy zespół ds. obsługi branży automotive w Kancelarii M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni w Poznaniu. Od 10 lat zajmuje się obsługą prawną firm dealerskich. Opracowuje dla nich liczne rozwiązania prawne, przygotowuje wzorce umowne, oraz niezbędne regulaminy. Negocjuje warunki współpracy dealerów z importerami. Stale doradza dealerom różnych marek. Prowadzi szereg procesów reklamacyjnych oraz postępowań sądowych i windykacyjnych. Często szkoli pracowników branży dealerskiej oraz wspiera działy kadr i HR, tworząc niezbędne regulacje prawne dostosowane do potrzeb branży. Wdraża oraz nadzoruje procesy RODO i AML. W wolnym czasie zwiedza muzea motoryzacyjne w Europie.