W dniu 9 maja 2023 roku Zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podjął uchwałę w sprawie zmiany Programu Priorytetowego „Mój elektryk”, w tym definicji przedsięwzięcia podlegającego dofinansowaniu. Chodzi o wyłączenie z programu pojazdów w tzw. samorejestracjach dealerskich. Ta zmiana była zapowiadana co najmniej już od jesieni 2021 roku i między innymi z inicjatywy ZDS była długo odkładana w czasie.
Wnioskodawcy składający wnioski od dnia 1 lipca 2023 roku nie będą mogli ubiegać się o dofinansowanie pojazdów zeroemisyjnych, które przed zakupem były zarejestrowane na dealera, leasingodawcę lub importera. Dofinansowanie udzielane będzie wyłącznie do zakupu pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e fabrycznie nowych, które nie były przed zakupem zarejestrowane (z wyłączeniem leasingu). Dofinansowanie nie będzie udzielane na pojazd zeroemisyjny, który w dacie zakupu/leasingu przez beneficjenta programu, ma przebieg kilometrowy wyższy niż 50 km
Dla wniosków złożonych do dnia 30 czerwca 2023 roku dopuszcza się zastosowanie definicji we wcześniejszym brzmieniu programu tj. przez pojazd nowy należy rozumieć pojazd kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e fabrycznie nowy, który nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km.
Przypomnijmy, że pojazdów zarejestrowanych na tzw. tablice dealerskie (rejestracja profesjonalna) nie uznaje się za „zarejestrowane”.