Związek Dealerów Samochodów w sierpniowych publikacjach komunikował wstrzymanie programu dopłat „Mój elektryk” w ścieżce leasingowej. W związku z brakiem jasnych informacji dotyczących przyszłości programu branża motoryzacyjna wystosowała pismo do władz, w którym przedstawiła największe obawy – dotyczące zarówno pozycji branży, ale też realizacji warunków odblokowania KPO. Swoją odpowiedź przedstawiło Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.
Sekretarz Stanu Jan Szyszko w odpowiedzi zaznaczył na wstępie, że reprezentowany przez niego resort nie jest odpowiedzialny za realizację programu dopłat, jednocześnie potwierdził że MFiPR jako Instytucja Koordynująca KPO wynegocjowała rozwiązania wpierające czystą mobilność, które wdrożone będą poprzez program dotacyjny dla pojazdów zeroemisyjnych.
Wspomniany przez Sekretarza program będzie dysponował budżetem 373 750 00 euro i będzie przeznaczony na wsparcie zakupu, wynajmu lub leasingu pojazdów elektrycznych kategorii M1 przez osoby fizyczne i prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Program ten będzie wdrożony przez MKiŚ i przygotowany przez NFOŚiGW. Uruchomienie programu jest planowane na IV kwartał 2024r. Pierwotnie pismo zostało podpisane przez Związek Dealerów Samochodów, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polska Izba Rozwoju Elektromobilności, Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności. Branża skierowała pismo do władz zaalarmowana zawieszeniem programu w ścieżce leasingowej. Treść pisma otrzymali Premier oraz Minister Klimatu i Środowiska, Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministra Finansów, Ministra Rozwoju i Technologii, a także Narodowy Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.