Program NFOŚiGW w sprawie wsparcia zakupu zero-emisyjnych pojazdów ciężarowych został zaakceptowany przez Europejski Bank Inwestycyjny. W ostatecznej wersji projektu na dotacje do zakupu przewidziano łączną pulę funduszy na poziomie 2 miliardów złotych, przy maksymalnej jednostkowej kwocie dofinansowania wynoszącej 400tys. złotych dla pojazdów kategorii N2 i 750tys. złotych dla kategorii N3.
Pierwotnie zakładany budżet programu wynosił 1 miliard złotych, przewidziany na 4 lata. Finalnie pula dopłat została podwojona przy zachowaniu tego samego okresu. Nie zmieniły się same warunki finansowania – maksymalne kwoty subwencji dla pojedynczych pojazdów będą zależeć od ich kategorii (400tys. zł dla pojazdów o DMC 3,5-12 ton, 750tys. zł dla pojazdów o DMC powyżej 12 ton) oraz wielkości przedsiębiorstwa, które złoży wniosek (duże przedsiębiorstwa – maks. 30%, średnie – 50% oraz małe – 60% wartości pojazdu). Dopłaty będą obejmowały zarówno zakup oraz finansowanie w drodze leasingu.
Dodatkowo w przyszłości zostaną uruchomione programy wsparcia dedykowane infrastrukturze ładowania. Programy zakładające budowę i rozbudowę sieci elektroenergetycznej oraz stacji ładowania dużej mocy dla transportu ciężkiego uzyskały już akceptację Europejskiego Banku Inwestycyjnego – budżet tych programów wyniesie 6 miliardów złotych.